Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi

Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi

Bilim ve Teknoloji Müzelerinde Eğitim

Yazarlar: Seval KARAKAS

Cilt 2 , Sayı - , 2020 , Sayfalar 62 - 78

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Muze,Bilim ve teknoloji muzeleri,Bilissel gelisim,Egitim

Özet: Küreselleşen dünyanın ve gelişmekte olan ülkemizinöncelikli konularından biri eğitimdir. Okullarda eğitim sistemi ve müfredatı çerçevesinde verilen bilgiler öğrencilere bir yere kadar yeterli ve yararlı olmaktadır. Özellikle ülkemizde öğrencilerin uygulamalı bir şekilde öğrenmesi için olanak yaratan yerler çok kısıtlıdır. Müzeler bu noktada bu işlevi yerine getiren yerlerdir. Günümüzde müzelerin temel işlevlerinden birisi eğitim olduğu kabul edilmektedir. Müzeler genelde halkın özelde ise uzmanların veya belli bir alanda uzmanlaşmak isteyen kişilerin ilgisini çekerek onları düşünmeye sevk eden, araştırma ve inceleme isteklerini uyandıran alanlardır. Bu çalışma da öğrencilerin yaratıcılık yönlerini geliştirerek bilim ile buluştuğu bilim ve teknoloji müzesi örneğinden hareketle bilim ve teknoloji müzelerinin informal eğitim ortamı olarak kullanılma durumları incelenmektedir. Bu bağlamda çalışmada bilim ve teknoloji müzeleri kavramında hareketle Dünyada ve Türkiye’de bilim ve teknoloji müzeleri ve bilim ve teknoloji müzelerinin eğitime ve yaratıcılığa etkilerinin ele alındığı kitap, makale, tez, konferans, bildiri, tarihli kayıt ve rapor gibi eserlerden araştırmaya katkı sağlayacak bilgiler elde edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Bilim ve Teknoloji Müzelerinde Eğitim}, volume={2}, number={62–78}, publisher={Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi}, author={Seval KARAKAS}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Seval KARAKAS. (2020). Bilim ve Teknoloji Müzelerinde Eğitim (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Seval KARAKAS. Bilim ve Teknoloji Müzelerinde Eğitim. no. 62–78, Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi, 2020.