Hemşirelik Bilimi Dergisi

Hemşirelik Bilimi Dergisi

Beceri Eğitiminde Simülasyon Kullanımının Öğrencilerin Anksiyete, Öğrenme Tutumları ve Beceri Düzeylerine Etkisi

Yazarlar: Emine Didem EVCİ KİRAZ, Gülengün TÜRK, Yıldız DENAT, Süreyya BULUT, Muazzez ŞAHBAZ, Emel TUĞRUL, Emine GERÇEK

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 17 - 22

Konular:Hemşirelik

Anahtar Kelimeler:Beceri eğitimi,Yüksek gerçeklikli simülatör,Simülasyon,Beceri laboratuvarı

Özet: Amaç: Bu araştırma beceri eğitiminde simülasyon kullanımının hemşirelik öğrencilerinin öğrenme tutumları, anksiyete ve beceri düzeylerine etkisini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Araştırma randomize kontrollü  deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Esasları dersine kayıtlı 267 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise güven aralığı %95 ve gücü %80 alınarak 64 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere yüksek geçerlikli simülatör ile kontrol grubundaki öğrencilere task trainer maketler ile beceri eğitimi yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Birey Tanıtım Formu, Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği, Durumluluk-Süreklilik Kaygı Ölçeği (DKÖ-SKÖ) ve Beceri Kontrol Listeleri kullanılmıştır. Öğrencilerin DKÖ-SKÖ ve öğrenme tutumları beceri eğitimi öncesi ve sonrasında, beceri eğitim düzeyleri ise uygulama sonrasında OSCE ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 18.65±1.04’dır. Araştırmada kontrol grubu öğrencilerinin girişim öncesi ve sonrası DKÖ puan ortalamaları arasında, deney gurubu öğrencilerinin girişim öncesi ve sonrası SKÖ toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.005). Kontrol grubu öğrencilerinin girişim öncesi ve sonrası Öğrenme Tutumları Ölçeğinin sadece öğrenmenin doğası alt boyutu puan ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu (p<0.005) bulunmuştur. Deney grubundaki öğrencilerin girişim öncesi ve sonrası Öğrenme Tutumları Ölçeğinin tüm alt boyutları puan ortalamaları arasında ise anlamlı bir fark saptanmamıştır (p>0.005).  Araştırmada deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin DKÖ, SKÖ, ÖTÖ ve OSCE puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır (p>0.05). Sonuç: Bu araştırmada yüksek geçerlikli simülatörle yapılan beceri eğitiminin öğrencilerin sürekli kaygı düzeyini azalttığı, öğrenme kaygısını azaltarak öğrenme tutumlarına olumlu bir etkisinin olduğu ve psikomotor beceri öğrenme başarılarını arttırdığı saptanmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Beceri Eğitiminde Simülasyon Kullanımının Öğrencilerin Anksiyete, Öğrenme Tutumları ve Beceri Düzeylerine Etkisi}, volume={2}, number={1}, publisher={Hemşirelik Bilimi Dergisi}, author={Emine Didem EVCİ KİRAZ,Gülengün TÜRK,Yıldız DENAT,Süreyya BULUT,Muazzez ŞAHBAZ,Emel TUĞRUL,Emine GERÇEK}, year={2019}, pages={17–22} }
APA
KOPYALA
Emine Didem EVCİ KİRAZ,Gülengün TÜRK,Yıldız DENAT,Süreyya BULUT,Muazzez ŞAHBAZ,Emel TUĞRUL,Emine GERÇEK. (2019). Beceri Eğitiminde Simülasyon Kullanımının Öğrencilerin Anksiyete, Öğrenme Tutumları ve Beceri Düzeylerine Etkisi (Vol. 2, pp. 17–22). Vol. 2, pp. 17–22. Hemşirelik Bilimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emine Didem EVCİ KİRAZ,Gülengün TÜRK,Yıldız DENAT,Süreyya BULUT,Muazzez ŞAHBAZ,Emel TUĞRUL,Emine GERÇEK. Beceri Eğitiminde Simülasyon Kullanımının Öğrencilerin Anksiyete, Öğrenme Tutumları ve Beceri Düzeylerine Etkisi. no. 1, Hemşirelik Bilimi Dergisi, 2019, pp. 17–22.