Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi

Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi

Hedonik tüketim: Kavramsal bir inceleme

Yazarlar: Ebru Özlem GÜVEN

Cilt - , Sayı 13 , 2009 , Sayfalar 65 - 72

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Hedonic consumption,Hedonism,Utilitarian consumption

Özet: In today's global world where consumption is an indispensable activity for people, a lot of researches have considered the reasons and results of the factors that affect consumption under similar or different circumstances and the different and similar characteristics of the consumers who realize the acitivity of consumption. At this point, it is seen that different conceptual titles related to the form of consumption have been given to the consumers who consume for different reasons. Hedonic consumption which is one of these forms of consumptions and which shows the act of shopping as a way to happiness and pleasure is a concept that worths analysing on account of revealing the dreams of consumers about the happiness and pleasure they attribute to the act of buying and the brand they will buy, especially on today's market conditions where the alternatives and the number of brands have increased. In this study, hedonic consumption has been tried to be considered on a conceptual level


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2009, title={Hedonik tüketim: Kavramsal bir inceleme}, number={13}, publisher={Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi}, author={Ebru Özlem GÜVEN}, year={2009}, pages={65–72} }
APA
KOPYALA
Ebru Özlem GÜVEN. (2009). Hedonik tüketim: Kavramsal bir inceleme (pp. 65–72). pp. 65–72. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ebru Özlem GÜVEN. Hedonik Tüketim: Kavramsal Bir Inceleme. no. 13, Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2009, pp. 65–72.