Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi

Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi

Türk ticaret kanunu tasarısı kapsamında ticari alacak ve borçların vergi ve muhasebe esaslı değerleme işlemleri

Yazarlar: Kadir DABBALOĞLU

Cilt - , Sayı 14 , 2009 , Sayfalar 67 - 76

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Year-end transactions,Accounting standards,Evaluation trade receivables and payables

Özet: Year-end transactions occupy a weighty place in accounting process comprising transactions subject to record, control, record and preparation of financial statements. These kinds of transactions are primarily, made to transfer accounts balances, which are formed by transactions realized during the year, to financial statements in accordance with accounting standards. However, taxation principals may be different from accounting standards since they are characterized by tax laws. Therefore two different criterions on year-end transactions as accounting standards and tax laws may occur. In this case, which and how way will be followed should be described. In our country, draft of Turkish Commercial Code provides a certain regulation on this topic. The article intends evaluation principals of trade receivables and payables on tax and accountancy base and tries to emphasize diversity in two different criterions in this frame


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2009, title={Türk ticaret kanunu tasarısı kapsamında ticari alacak ve borçların vergi ve muhasebe esaslı değerleme işlemleri}, number={14}, publisher={Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi}, author={Kadir DABBALOĞLU}, year={2009}, pages={67–76} }
APA
KOPYALA
Kadir DABBALOĞLU. (2009). Türk ticaret kanunu tasarısı kapsamında ticari alacak ve borçların vergi ve muhasebe esaslı değerleme işlemleri (pp. 67–76). pp. 67–76. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kadir DABBALOĞLU. Türk Ticaret Kanunu Tasarısı Kapsamında Ticari Alacak ve Borçların Vergi ve Muhasebe Esaslı Değerleme Işlemleri. no. 14, Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2009, pp. 67–76.