Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi

Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi

Pazarlama karmasının müşteri odaklı bakış açısıyla yeniden yorumlanması: Azerbaycan uygulamaları

Yazarlar: Fırat BAYIR, Azar KHALİLOV

Cilt 13 , Sayı 49 , 2018 , Sayfalar 63 - 76

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Pazarlama Karması,Geleneksel Pazarlama,Azerbaycan,Gıda Sektörü

Özet: Küreselleşme olgusu pazarlama alanında kaydedilen çeşitli ilerlemeleri küresel boyuta taşımaktadır. Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama anlayışına geçişin doğması ile birlikte pazarlama karmasında da köklü değişiklikler kendini göstermeye başladı. Yeni anlayışın anahtarı olan müşteri bilinci veya müşteri odaklılık pazarlama karmasında da müşteriye yönelik bir eğilimin doğmasına neden oldu. Bu yaklaşımlar müşterinin “kral”lığını bir kez daha kanıtlamaktadır. Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama anlayışına geçiş sürecini, onun sonuç ve etkilerini konu alan bu çalışmanın birinci bölümünde pazarlamanın tanımı yapılmış, tarihsel gelişimi, amacı ve temel yaklaşımları hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde pazarlama karmasından uzunca bahsedilmiş, bu karmanın elemanları tek tek ele alınarak analiz edilmiştir. Bundan başka, yeni pazarlama yaklaşımında bu karmanın nasıl algılandığı ve müşteri odaklılığın nasıl bu karmanın temeline dönüştüğü analitik bir şekilde taranmış, onun sonucu ve etkileri incelenmiştir. Bu bölümün bir başka özelliği ise bu iki anlayışın karşılaştırılması ve onu etkileyen faktörlerin irdelenmesidir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Pazarlama karmasının müşteri odaklı bakış açısıyla yeniden yorumlanması: Azerbaycan uygulamaları}, volume={13}, number={49}, publisher={Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi}, author={Fırat BAYIR,Azar KHALİLOV}, year={2018}, pages={63–76} }
APA
KOPYALA
Fırat BAYIR,Azar KHALİLOV. (2018). Pazarlama karmasının müşteri odaklı bakış açısıyla yeniden yorumlanması: Azerbaycan uygulamaları (Vol. 13, pp. 63–76). Vol. 13, pp. 63–76. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi.
MLA
KOPYALA
Fırat BAYIR,Azar KHALİLOV. Pazarlama Karmasının Müşteri Odaklı Bakış Açısıyla Yeniden Yorumlanması: Azerbaycan Uygulamaları. no. 49, Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2018, pp. 63–76.