Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi

Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi

Türkiye’de oyuncak sektöründe tüketici tercihine etki eden faktörler üzerine bir araştırma

Yazarlar: Servet SAKAR, İlkay KARADUMAN

Cilt 13 , Sayı 49 , 2018 , Sayfalar 1 - 22

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Oyuncak,Oyuncak sektörü,Tüketici davranışı

Özet: Bugünün işletmeleri, genellikle pazara yeni sunacakları ürün ya da hizmeti hangi faktörlere göre belirleyeceklerini ortaya koymak amacıyla birbiriyle bağımlı ya da bağımsız birçok soruya yanıt ararlar. Bir mal ya da hizmetin satışı ve pazarda tutunmasını sağlayan tüketici açısından değeri, o ürün ya da hizmeti oluşturan farklı niteliklerinin her birinin farklı oranlarda yaptığı katkının toplamından oluşur. Bu nedenle bir ürün ya da hizmetin toplam değerini oluşturan niteliklerinin hangilerinin tüketiciler açısından önem taşıdığının belirlenmesi, işletmeler için vazgeçilmez derecede büyük bir önem taşımaktadır. Bu bakımdan, tüketicilerin satın alma süreci içindeki satın alma davranışları, işletmelerin satış ve pazarlama faaliyetlerinde dikkate aldığı unsurlardır. Tüketim toplumu kavramının hız kazandığı günümüzde, pazarlama sektörü, önemi artan sahalardandır. İktisadi gelişim ve tüketim anlayışının değişmesi, tüketici davranışlarını etkilemiş, bu durum pazarlama etkinliklerinin de değişmesi ile sonuçlanmıştır. Tüketici davranışları, toplumdan topluma olabileceği gibi, şehirden şehre ve hatta kişiden kişiye değişim göstermektedir. Tüketicinin sahip olduğu maddi ve manevi değerlerin toplamı olan tüketici davranışları, tüketim sürecinde hem tüketicinin kendisinin hem de işletmelerin dikkate aldığı önemli bir pazarlama unsurudur. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Türkiye’de oyuncak sektöründe tüketici tercihine etki eden faktörler üzerine bir araştırma}, volume={13}, number={49}, publisher={Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi}, author={Servet SAKAR,İlkay KARADUMAN}, year={2018}, pages={1–22} }
APA
KOPYALA
Servet SAKAR,İlkay KARADUMAN. (2018). Türkiye’de oyuncak sektöründe tüketici tercihine etki eden faktörler üzerine bir araştırma (Vol. 13, pp. 1–22). Vol. 13, pp. 1–22. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi.
MLA
KOPYALA
Servet SAKAR,İlkay KARADUMAN. Türkiye’de Oyuncak Sektöründe Tüketici Tercihine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma. no. 49, Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2018, pp. 1–22.