Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Yazarlar: ["Orhan GÜDER", "Metin DEMİR", "Muhammet ÖZDEN", "Zehra ARAS"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:İlkokul,İlkokullarda yetiştirme programı,Sınıf öğretmeni.
Özet: Bu çalışma, İlkokullarda Yetiştirme Programının (İYEP) işleyiş sürecine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesini incelemeyi amaçlamış ve temel nitel araştırma deseni işe koşularak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, amaçlı örnekleme stratejisi kullanılarak belirlenen ve Ege bölgesinde görev yapan 34 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda ölçüt öğretmenlerin farklı okul türlerinde görev yapmaları ve İYEP eğitimi vermeleri olarak belirlenmiştir. Veriler yarı-yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tematik analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin görüşlerinin İYEP’in genel olarak uygun ve uygulanabilir bir program olduğu, öğrenci başarısını artırdığı ve öğrencinin öz güvenini geliştirdiği yönünde olduğu saptanmıştır. Öte yandan İYEP’in yetersiz süre ile dersten sonra uygulanması, uygulanan etkinliklerin az olması ve öğretmenlere ödenen ücretlerin maddi olarak düşük olması eksiklik olarak belirtilmiştir.