Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Uzaktan Eğitim Sürecinde (Covid-19) Hayat Bilgisi Programındaki Değerlerin Öğretimiyle İlgili Öğretmen Görüşleri

Yazarlar: ["Oğuzhan TOKER", "Ramazan SEVER", "Betül BAYAR"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Covid-19,Kök değerler,Sınıf eğitimi,Uzaktan eğitim

Özet: Araştırmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinde değer öğretiminin etkililiğini ve yaşanan güçlükleri belirlemektir. Bu amaçla ilkokul hayat bilgisi dersi öğretim programında yer alan ve öğrencilere kazandırılması hedeflenen değerlerden adalet, dostluk, dürüstlük, sorumluluk, sabır, öz denetim, vatanseverlik, saygı, sevgi ve yardımseverlik kök değerlerinin uzaktan eğitim sürecinde öğrencilere ne derece kazandırıldığının belirlenmesine yönelik ilkokul öğretmenlerinin görüşleri alınmıştır. Nicel araştırma yaklaşımında tarama yöntemin kullanıldığı çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen 5’li likert tipi tutum ölçeğiyle elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 17.0 programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin adalet, adil olma, dostluk, dürüstlük gibi değerleri geliştiremediklerini, bilinçlenemediklerini, kavrayamadıklarını, öğrenmede çeşitli zorluklar yaşadıklarını, bazı yetersizliklerin meydana geldiğini, öğrencilerin özdenetimlerinde ve değerleri içselleştirmeleri konusunda güçlükler yaşandığını belirtmişlerdir. Öğretmenler, uzaktan eğitim sürecinde değer eğitiminin öğrencilere aktarılması konusunda sorunlar yaşadığını ve eğitimin diğer paydaşlarında olduğu gibi değer eğitimi konusunda da eğitimin yüz yüze eğitim ile daha etkili olacağını belirtmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına göre, uzaktan eğitim sürecinde değer eğitiminin daha etkili ve verimli bir şekilde devam ettirilebilmesi için öğretmenlere uzaktan eğitim sürecinde kılavuzluk edecek bir değer eğitim programının hazırlanması, öğretmenlerin değer eğitimiyle ilgili materyallere ulaşımı konusunda desteklenmesi, afetlerin eğitimde yol açtığı dezavantajlı durumun avantaja çevrilmesi konusunda çevrimiçi çalışmaların yapılacağı çeşitli seminerlerin düzenlenmesi önerilebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA