Meyve Bilimi

Meyve Bilimi

Üretici Bakış Açısıyla Elma İşletmelerinin Pazarlama Yapısının Değerlendirilmesi

Yazarlar: ["Alamettin BAYAV", "Bahri KARLI", "Dilek KARAMÜRSEL", "Fatma ÖZTÜRK", "Orhan GÜNDÜZ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 9 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.51532/meyve.1214496

Anahtar Kelimeler:Elma Yetiştiriciliği,Meyvecilik,Pazarlama,Türkiye

Özet: pazarlama yapısını ortaya koymaktır. Çalışmada kullanılan veriler 175 elma üreticisinden anket yoluyla elde edilmiştir. Sonuçlar pazarlama şekillerinin illere ve işletme büyüklüklerine göre değiştiğini göstermektedir. Isparta’da üretilen elmanın %71.83’ü, Karaman’da %43.54’ü ve Niğde’de %9.57’si soğuk hava deposundan pazara arz edilmektedir. Isparta’da elmanın %24.01’i, Karaman’da %24.19’u, Niğde’de ise %39.23’ü peşin olarak satılmaktadır. İşletme büyüklüğü arttıkça işletmelerin peşin satış oranları düşmektedir. Genel olarak değerlendirildiğinde üreticilerin %90.90’ı tüccara, %4.60’ı ihracatçıya, %3.40’ı komisyoncuya ve %1.10’u ise büyük marketlere satış yapmaktadır. Üç ilde de elma pazarlaması bireysel çabalarla yapılmaktadır. Genel olarak işletmeler pazarlamada sorun yaşadıklarını, pazarlama sorununu üretimi kısıtlayıcı bir faktör olarak değerlendirdiklerini, elma fiyatının üretim maliyetine göre çok düşük seviyelerde oluştuğunu ve vadeli satıştan kaynaklı sorun yaşadıkları bildirmiştir. İşletmelerin bir kooperatif çatısı altında birlikte hareket etmeleri elma pazarlama etkinliğini artıracaktır. İllerin soğuk hava depo kapasitelerinin artırılması da pazarlama etkinliği açısından önemli bir konu olarak değerlendirilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA