Meyve Bilimi

Meyve Bilimi

Positioning Turkey's Fruit Industry for the Future

Yazarlar: Desmond R'OURKE

Cilt 1 , Sayı 1 , 2013 , Sayfalar 1 - 6

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Marketing,Supply-demand,Fruit,Global competition

Özet: This article discusses how changes in world fruit production and in market demand have lead to major changes in the structure and operations of fruit producers in leading fruit exporting countries. Consumers are becoming more sophisticated in their demands. Large retailers are placing increasing requirements upon their suppliers. In many countries, numerous, small producers are being replaced by larger firms that can better meet consumer and retailer demands. Many of these firms are also integrated forward into fruit packing, storage and marketing activities. Firms that can gain economies of scale and rapidly introduce new products and new technologies will have a distinct advantage in the future global marketplace. The Turkish fruit industry will have to make major adaptations if it is to compete effectively in global markets. Key Words: Marketing, supply-demand, fruit, global competition Gelecek İçin Türkiye Meyve Endüstrisinin Konumlandırılması Özet Bu makalede, dünya meyve üretimi ve pazar talebindeki değişikliklerin, meyve ihracatında önde olan ülkelerdeki meyve üreticilerinin yapısı ve faaliyetlerinde ne gibi önemli değişikliklere yol açtığı ele alınmaktadır. Tüketiciler taleplerinde daha seçici hale gelmektedirler. Büyük perakendeciler tedarikçileri üzerine artan ihtiyaçlarını koymaktadırlar. Birçok ülkede çok sayıda küçük üreticinin yerine, tüketici ve perakendeci taleplerini daha iyi karşılayabilen daha büyük firmalar geçmektedir. Bu şirketlerin çoğu aynı zamanda meyve paketleme, depolama ve pazarlama faaliyetlerini kendi içinde gerçekleştirmektedir. Ekonomilerinin büyüklüğünden kazanç sağlayan, yeni ürünler ve yeni teknolojilerle hızla tanışan şirketler, gelecekte küresel pazarlarda belirgin bir avantaja sahip olacaktır. Türkiye meyve endüstrisi, küresel pazarlarda etkin rekabet etmek istiyorsa önemli uyarlamalar yapmak zorunda kalacaktır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama, arz-talep, meyve, küresel rekabet


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Positioning Turkey’s Fruit Industry for the Future}, volume={1}, number={1}, publisher={Meyve Bilimi}, author={Desmond R’OURKE}, year={2013}, pages={1–6} }
APA
KOPYALA
Desmond R’OURKE. (2013). Positioning Turkey’s Fruit Industry for the Future (Vol. 1, pp. 1–6). Vol. 1, pp. 1–6. Meyve Bilimi.
MLA
KOPYALA
Desmond R’OURKE. Positioning Turkey’s Fruit Industry for the Future. no. 1, Meyve Bilimi, 2013, pp. 1–6.