Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Yabancı Dil Olarak Türkçede Kelime Öğretimi Üzerine Bir Durum Tespiti: Suriyeli Ortaokul Öğrencilerine Türkçe Öğreten Öğretmenler Örneği

Yazarlar: Zeynep AYDOĞDU, Yusuf AYDOĞDU, Adem ASMAZ

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 152 - 164

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kelime öğretimi,Suriyeli öğrenci,Öğretmen,Türkçe

Özet: İnsanlar, iletişim kurmaya zorunlu sosyal varlıklardır. Dil iletişimin anahtarıdır. İletişimi sağlıklı bireyler dili iyi kullananlardır. Dile hakim olmak o dilin yapısını özümsemekten geçer. İyi bir iletişim için, kullandığımız dili oluşturan kelimeler o dilin yapı taşıdır. Kelime,ister ana dilinde olsun ister ikinci dilde, kişinin o dilde sahip olduğu varlığı göstermektedir. İnsan ancak bildiği kelimeler çerçevesinde düşünüp konuşabilir. Bu nedenle hem ana dili hem de ikinci dil öğretiminde kelime, üzerinde titizlikle durulması gereken bir husustur. Yaklaşık sekiz yıldır ülkemizde yaşamakta olan Suriyeli mültecilerin %29,5’i 5-17 yaş arası çocuklardan oluşmaktadır. Öğrenim yaşına gelen Suriyeli çocuklar MEB tarafından Türk eğitim sistemine dâhil edilmektedir. Bu çalışma, İstanbul Avrupa yakası, Bahçelievler ilçesinde ortaokul düzeyinde eğitim alan Suriyeli öğrencilerin derslerine giren 23 Türkçe öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen anket ile 13 başlıkta öğretmenlerin kelime öğretirken kullandıkları yöntemler tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın neticesinde öğretmenlerin büyük bölümünün; kelime öğretimi için ayrı bir zaman ayırmadığı, bir önceki derste öğrenilen kelimeleri derste tekrar etmedikleri, bulmacalardan yararlanmadığı ve güdüleyici ödüllere başvurmadığı görülürken diğer maddelerde öğretmenlerin büyük bölümünün kelime öğretimine yönelik metin seçtiği, ders esnasında bilinmeyen kelimeleri anında açıkladığı, ders sonunda o gün öğrenilen kelimelerin tekrar edildiği, kelime öğretimini tematik olarak yaptığı tespit edilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Yabancı Dil Olarak Türkçede Kelime Öğretimi Üzerine Bir Durum Tespiti: Suriyeli Ortaokul Öğrencilerine Türkçe Öğreten Öğretmenler Örneği}, volume={2}, number={2}, publisher={Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi}, author={Zeynep AYDOĞDU,Yusuf AYDOĞDU,Adem ASMAZ}, year={2019}, pages={152–164} }
APA
KOPYALA
Zeynep AYDOĞDU,Yusuf AYDOĞDU,Adem ASMAZ. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçede Kelime Öğretimi Üzerine Bir Durum Tespiti: Suriyeli Ortaokul Öğrencilerine Türkçe Öğreten Öğretmenler Örneği (Vol. 2, pp. 152–164). Vol. 2, pp. 152–164. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Zeynep AYDOĞDU,Yusuf AYDOĞDU,Adem ASMAZ. Yabancı Dil Olarak Türkçede Kelime Öğretimi Üzerine Bir Durum Tespiti: Suriyeli Ortaokul Öğrencilerine Türkçe Öğreten Öğretmenler Örneği. no. 2, Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2019, pp. 152–64.