The Journal of Social Science
Yazarlar: Habip DEMİRHAN
Konular:Sosyal
DOI:10.30520/tjsosci.665390
Anahtar Kelimeler:Dijitalleşme,Dijital ekonomi,Dijital hizmet vergisi
Özet: Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT)’nin hızla gelişmesi ile birlikte mal ve hizmet sunumundaki çeşitlilik de artmıştır. Bunun yanı sıra zaman ve mekân kavramı değişime uğrayarak sanal ve reel dilemmasını ortaya çıkarmıştır. Söz konusu bu durum ekonomi üzerinde de etkide bulunmuştur. Nitekim teknolojik ilerlemedeki bu hızlı dönüşüm dijital ekonomi diye bir kavramı önümüze çıkarmıştır. Devletler dijitalleşme ile birlikte artan dijital hizmet sunumunun vergilendirilmesine yönelik çözümler üretmeye çalışmaktadır. Fakat dijitalleşme küresel düzeyde bir durum ortaya çıkardığından dolayı söz konusu bu hizmetleri sunanların vergilendirilmesi sadece bir ülkenin sorunu değil küresel düzeyde çözüm üretilmesi gereken durumlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ve Avrupa Birliği’nin bu duruma yönelik çalışmalarına değinilmekte ve bunun sonucunda dijital hizmet vergisi uygulamaya başlayan örnek ülkelerin uygulamaları incelenmektedir. Bu örnekler ışığındaki Türkiye’de uygulanmaya başlayan dijital hizmet vergisi ile kıyaslaması yapılmaktadır. Netice itibariyle uygulamalar arasında farklılıkların olduğu, Türkiye’deki dijital hizmet vergisi oranının yüksek olduğu tespit edilmiş ve bu farklılıkların azaltılmasına yönelik öneriler yapılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.