Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama

Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama

OKUL MÜDÜRLERİNİN KUANTUM LİDERLİK DAVRANIŞLARINI GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİ

Yazarlar: Şefika Şule ERÇETİN, Mehmet Sabir ÇEVİK, Methi ÇELİK

Cilt 1 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 109 - 124

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Kuantum Liderlik,Liderlik,Okul Müdürleri

Özet: Bu araştırmanın amacı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeylerini öğretmen görüşleri bağlamında bazı değişkenlere göre tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemiyle seçilmiş olan ve 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde 12 ilkokulda görev yapan 324 öğretmen, 11 ortaokulda görev yapan 292 öğretmen ve 13 lisede görev yapan 306 öğretmen olmak üzere toplam 922 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarını sergileme düzeylerini belirlemek amacıyla Erçetin, Potas, Açıkalın ve Turan (2017) tarafından geliştirilen “Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde non-parametrik testler kullanılmış olup ikili kategoriler için Mann-Whitney U testi, iki kategoriden fazla değişkenler arasındaki farklılığa bakmak için ise Kruskal-Wallis H testi uygulanmıştır. Çoklu karşılaştırmalardaki anlamlı farklılıklar Mann-Whitney U testi sınaması yoluyla tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri genel olarak “çoğu zaman” düzeyindedir. Buna ilaveten öğretmenlerin okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışı gerçekleştirmeye ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve okul müdürüyle çalışma süresine göre anlamlı bir farklılık göstermemekteyken; öğretim kademesine göre ilkokul ve ortaokullar arasında, ilkokullar lehine anlamlı bir farkın olduğu ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={OKUL MÜDÜRLERİNİN KUANTUM LİDERLİK DAVRANIŞLARINI GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİ}, volume={1}, number={2}, publisher={Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama}, author={Şefika Şule ERÇETİN,Mehmet Sabir ÇEVİK,Methi ÇELİK}, year={2018}, pages={109–124} }
APA
KOPYALA
Şefika Şule ERÇETİN,Mehmet Sabir ÇEVİK,Methi ÇELİK. (2018). OKUL MÜDÜRLERİNİN KUANTUM LİDERLİK DAVRANIŞLARINI GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİ (Vol. 1, pp. 109–124). Vol. 1, pp. 109–124. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Şefika Şule ERÇETİN,Mehmet Sabir ÇEVİK,Methi ÇELİK. OKUL MÜDÜRLERİNİN KUANTUM LİDERLİK DAVRANIŞLARINI GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİ. no. 2, Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2018, pp. 109–24.