Talim

Talim

İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Karakter Gelişiminin Yordayıcısı Olarak Öz Düzenleme Becerisi ve Okul İklim Algısı

Yazarlar: Halil EKŞİ, Nesrullah OKAN, Ayşe Sena AYHAN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 209 - 241

Konular:-

DOI:10.12738/talim.2018.2.0004

Anahtar Kelimeler:Karakter gelişimi,Öz düzenleme becerileri,Okul iklimi algısı,Lise öğrencileri

Özet: Bu araştırma, imam hatip liselerinde eğitim gören öğrencilerin karakter gelişimi ve öz düzenleme becerileri ile algılanan okul iklimi değişkenleri arasında bir ilişki olup olmadığını belirleme ve öz düzenleme ile algılanan okul iklimi değişkenlerinin karakter gelişimini yordama düzeylerini tespit etme amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya İstanbul’un Ataşehir ilçesindeki farklı imam hatip liselerinde öğrenim gören bireyler katılmıştır. Araştırma grubu 260’ı kız, 154’ü erkek olmak üzere 414 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcı bireylerin okul iklimi algısını belirlemek üzere Okul İklimi Ölçeği OİÖ , öz düzenleme becerilerini belirlemek üzere Algılanan Düzenleme Ölçeği, karakter gelişim özelliklerini belirlemek üzere Karakter Gelişim İndeksi KGİ kullanılırken demografik bilgilerini elde etmek için de Kişisel Bilgi Formu’ndan yararlanılmıştır. Verilerin analizi, Pearson çarpım moment korelasyon analizi, Regresyon analizi ve Bağımsız Gruplar t-Testi ile yapılmıştır. Araştırmanın bulguları; okul iklimi ve algılanan öz düzenleme değişkenlerinin karakter gelişimini %57 civarında yordadıklarını göstermektedir r = .13; p < .01 . Ayrıca yapılan korelasyon analizi sonuçlarına göre karakter gelişimi değişkeninin okul iklimi r = .21; p < .001 ve algılanan öz düzenleme r = .57; p < .001 ile olumlu yönde ilişkili olduğu anlaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Karakter Gelişiminin Yordayıcısı Olarak Öz Düzenleme Becerisi ve Okul İklim Algısı}, volume={2}, number={209–241}, publisher={Talim}, author={Halil EKŞİ,Nesrullah OKAN,Ayşe Sena AYHAN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Halil EKŞİ,Nesrullah OKAN,Ayşe Sena AYHAN. (2018). İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Karakter Gelişiminin Yordayıcısı Olarak Öz Düzenleme Becerisi ve Okul İklim Algısı (Vol. 2). Vol. 2. Talim.
MLA
KOPYALA
Halil EKŞİ,Nesrullah OKAN,Ayşe Sena AYHAN. İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Karakter Gelişiminin Yordayıcısı Olarak Öz Düzenleme Becerisi ve Okul İklim Algısı. no. 209–241, Talim, 2018.