TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU YETERLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yazarlar: Gülhan TURGUT, Uğur BAŞARMAK

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar -

Konular:

Anahtar Kelimeler:Teknoloji entegrasyonu Ortaokul öğretmenleri Teknoloji engelleri Öğretmen yeterlikleri

Özet: Gelişen dünyada her alanda etkisini gösteren teknoloji, eğitim alanında da çok önemli bir yere sahiptir. Eğitim alanında teknolojinin doğru ve etkili bir şekilde kullanımı öğretimin üst seviyelere taşınmasına katkı sağlayabilir. Bu araştırma ile öğretmenlerin derslerine teknolojiyi entegre edebilme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezindeki ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Verilerin istatistiksel analizi gerçekleştirilirken aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Gerçekleştirilen veri analizi sonucunda ortaokul öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonuna yönelik temel göstergeler ölçeğinden aldıkları puanın yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Teknoloji entegrasyonuna yönelik temel göstergelerde cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık görülürken, mesleki kıdem ve bilgisayar kullanma deneyimine göre ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU YETERLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ}, volume={3}, number={0}, publisher={TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ}, author={Gülhan TURGUT, Uğur BAŞARMAK}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Gülhan TURGUT, Uğur BAŞARMAK. (2019). ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU YETERLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (Vol. 3). Vol. 3. TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ.
MLA
KOPYALA
Gülhan TURGUT, Uğur BAŞARMAK. ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU YETERLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. no. 0, TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ, 2019.