Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi

Almanya ve Türkiye’de Okullarda Teknoloji Entegrasyonu. eTwinning Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme

Yazarlar: Çiğdem Bozdağ

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 42 - 64

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Teknoloji Entegrasyonu,ETwinning,Uluslararası Okul Projeleri,Ağ Tabanlı Öğrenme

Özet: Okullarda teknoloji entegrasyonu bugün çeşitli ulusal ve uluslararası projeler yoluyla desteklenmektedir. Bu çalışma, eTwinning örneğinden yola çıkarak, Almanya ve Türkiye’yi karşılaştıran niteliksel bir inceleme ile uluslararası teknoloji entegrasyonu projelerine bir örnek sunmaktadır. İncelemede öğretmenler ve program koordinatörleri ile yüz yüze niteliksel görüşmeler, öğrencilerle odak grup çalışmaları, okullarda ve öğretmen eğitimlerinde katılımcı gözlemler yoluyla, teknoloji entegrasyonunda yer alan farklı paydaşların görüşleri incelenmektedir. eTwinning projesi içinde gerçekleşen teknoloji entegrasyonu süreçlerinin analizi için, bu çalışmada etkinlik sistemi modeli benimsenmiştir. Bu model yalnızca aktörlere değil, aktörler arasındaki ve topluluk içindeki ilişkilere, kural ve düzenlemelere, kullanılan araçlara, yapılan iş bölümüne de bakarak sistemin bütününü incelemeye imkan sağlamaktadır. Bu araştırmadan yola çıkarak, makalede etkinlik sistemi modelinin teknoloji entegrasyon süreçlerini anlamak için sağladığı imkanlar tartışılacak, ve de uluslararası teknoloji entegrasyonunun artıları ve eksileri değerlendirilerek gelecekte yapılacak çalışmalar için tavsiyelerde bulunulacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Almanya ve Türkiye’de Okullarda Teknoloji Entegrasyonu. eTwinning Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme}, volume={1}, number={1}, publisher={Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi}, author={Çiğdem Bozdağ}, year={2017}, pages={42–64} }
APA
KOPYALA
Çiğdem Bozdağ. (2017). Almanya ve Türkiye’de Okullarda Teknoloji Entegrasyonu. eTwinning Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme (Vol. 1, pp. 42–64). Vol. 1, pp. 42–64. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Çiğdem Bozdağ. Almanya ve Türkiye’de Okullarda Teknoloji Entegrasyonu. ETwinning Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme. no. 1, Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2017, pp. 42–64.