Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi
Yazarlar: Fırat SARSAR, Beril CEYLAN
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Duygusal motivasyonel geri bildirim,Nitel araştırma,Öğretmadayı
Özet: Bu araştırma, öğretmen adaylarının duygusal motivasyonel geri bildirim mesajları hakkında görüşlerinin alınarak geri bildirim hakkında derinlemesine bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. 2017-2018 öğretim yılında, 14 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiş nitel bir çalışmadır. Veriler, açık uçlu ve karşılaştırmalı sorulardan oluşan anket yardımıyla toplanmış olup, içerik analiziyle bulgulara eşilmiştir. Bulgulara göre; öğretmen adayları geri bildirimi; motivasyon artırıcı ve öğrenme sürecinin devamı olması özellikleri ile değerlendirme aracı olarak gördüklerini ifade etmişlerdir. Motivasyonel geri bildirim mesajlarının motive edici ve açıklayıcı olmasını olumlu, mesajların ciddi/resmi ve sade olmasını ise olumsuz bulduklarını belirtmişlerdir. Duygusal motivasyonel geri bildirimi ise; etkili, vurgulu dikkat çekici, motive edici, samimi, duygusal etkilere sahip olma ve bireysel mesaj etkisi sunması özellikleriyle olumlu, karmaşık yapıda olması, odaklama sorunu yaşatması ve mesajın okunması sırasında gözlerinin farklı uyaranlar nedeniyle yorulması yönüyle olumsuz buldukları görülmüştür. Çalışma bulgularının geri bildirim alanındaki araştırmalara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.