Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi

Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi

Rehberli Araştırma Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Kimya Konularındaki Bazı Kavramları Anlamalarına Etkisinin İncelenmesi

Yazarlar: İbrahim BİLGİN, İs AKTAŞ, Erdal TATAR, Cengiz TÜYSÜZ

Cilt 1 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 129 - 146

Konular:Sosyal, Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Rehberli araştırma yöntemi,Kavram öğrenme,Kimyasal denge

Özet: Bu çalışmanın amacı, rehberli araştırma yöntemi ile işlenen kimya dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı kimya kavramlarını anlamalarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada, zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test /son test tasarımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinde uygun örnekleme yöntemine göre seçilen 46 fen bilgisi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında uygulama yapılan sınıfta rehberli araştırma yöntemiyle kimyasal denge konusuna yönelik hazırlanan materyallerle 10 ders saati boyunca dersler işlenmiştir. Veri toplama amacıyla, uygulama öncesi ve sonrasında; denge, denge sabiti, Le Chatelier prensibi, derişim, çözünme, çözünürlük ve çökelti kavramları ile ilgili öğrencilerden anlamlı cümleler oluşturmaları istenmiştir. Yapılan betimsel analiz sonucunda, uygulama sonrasında kavramlarla ilgili tam doğru ve kısmen doğru cümle kuran öğrenci sayısında artış olurken; cümle yazamayan, belirsiz ifade ve kavram yanılgısı içeren cümle yazan öğrenci sayısında azalma olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Rehberli Araştırma Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Kimya Konularındaki Bazı Kavramları Anlamalarına Etkisinin İncelenmesi}, volume={1}, number={1}, publisher={Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C: Kimya Egitimi}, author={İbrahim BİLGİN,İdris AKTAŞ,Erdal TATAR,Cengiz TÜYSÜZ}, year={2016}, pages={129–146} }
APA
KOPYALA
İbrahim BİLGİN,İdris AKTAŞ,Erdal TATAR,Cengiz TÜYSÜZ. (2016). Rehberli Araştırma Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Kimya Konularındaki Bazı Kavramları Anlamalarına Etkisinin İncelenmesi (Vol. 1, pp. 129–146). Vol. 1, pp. 129–146. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C: Kimya Egitimi.
MLA
KOPYALA
İbrahim BİLGİN,İdris AKTAŞ,Erdal TATAR,Cengiz TÜYSÜZ. Rehberli Araştırma Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Kimya Konularındaki Bazı Kavramları Anlamalarına Etkisinin İncelenmesi. no. 1, Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C: Kimya Egitimi, 2016, pp. 129–46.