Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi
Yazarlar: İbrahim BİLGİN, İs AKTAŞ, Erdal TATAR, Cengiz TÜYSÜZ
Konular:Sosyal, Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Rehberli araştırma yöntemi,Kavram öğrenme,Kimyasal denge
Özet: Bu çalışmanın amacı, rehberli araştırma yöntemi ile işlenen kimya dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı kimya kavramlarını anlamalarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada, zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test /son test tasarımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinde uygun örnekleme yöntemine göre seçilen 46 fen bilgisi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında uygulama yapılan sınıfta rehberli araştırma yöntemiyle kimyasal denge konusuna yönelik hazırlanan materyallerle 10 ders saati boyunca dersler işlenmiştir. Veri toplama amacıyla, uygulama öncesi ve sonrasında; denge, denge sabiti, Le Chatelier prensibi, derişim, çözünme, çözünürlük ve çökelti kavramları ile ilgili öğrencilerden anlamlı cümleler oluşturmaları istenmiştir. Yapılan betimsel analiz sonucunda, uygulama sonrasında kavramlarla ilgili tam doğru ve kısmen doğru cümle kuran öğrenci sayısında artış olurken; cümle yazamayan, belirsiz ifade ve kavram yanılgısı içeren cümle yazan öğrenci sayısında azalma olduğu görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.