Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi

Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi

Kavram Karikatürü Temelinde Tasarlanan Öğretimin 9. Sınıf Öğrencilerinin Atom Yarıçapı Kavramını Öğrenmelerine Etkisi

Yazarlar: Gülşah KARAKIRIK, Filiz KABAPINAR

Cilt 4 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 113 - 144

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Atom çapı,Yapılandırmacılık,Kimya,Kavram karikatürleri,Öğretim,Periyodik Tablo

Özet: Atom ve iyon çapı kavramları periyodik özellikler arasında yer alan ancak diğer periyodik özelliklere temel teşkil eden kavramlardır. Nitekim öğrenciler ametalik ve metalik özellik, iyonlaşma enerjisi ve elektron ilgisi kavramlarını bu kavramlar üzerine inşa etmektedir. Bu denli önemli bir yere sahip olan atom ve iyon yarıçapı kavramlarının kavram karikatürleriyle öğretimi öğrencilerde öğretim öncesi kavram yanılgılarını giderebilir ve kavramsal anlamayı gerçekleştirebilir. Bu düşünceden hareket ile bu çalışmada atom ve iyon yarıçapı konusunun kavram karikatürleriyle öğretimi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda kavram karikatürleri temelindeki öğretim 9. Sınıf öğrencilerine uygulanmış ve etkililiği geleneksel öğretiminki ile karşılaştırılmıştır. Dolayısıyla araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden kontrol gruplu ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları mantıksal düşünme yeteneği testi, bilimsel süreç becerileri testi ve atom çapı kavramsal anketidir. Çalışma gruplarının eşdeğer kabul edilebileceği veri toplama araçlarıyla belirlendikten sonra rastgele atanan deney grubuna kavram karikatürü temelindeki öğretim uygulanmıştır. Öğretim sonrası anketlerin nicel analizleri her iki öğretiminde başarılı olduğunu ancak kavram karikatürü temelindeki öğretimin geleneksel öğretimden daha başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma bulguları kavram karikatürleri temelindeki öğretimin öğrencilerin büyük çoğunluğunun öğretim öncesi mevcut kavram yanılgılarını giderdiğini de göstermiştir. Öte yandan geleneksel öğretimin gerçekleştiği kontrol grubu öğrencilerinin kavram yanılgılarının öğretim sonrasında da varlığını sürdürdüğü belirlenmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kavram Karikatürü Temelinde Tasarlanan Öğretimin 9. Sınıf Öğrencilerinin Atom Yarıçapı Kavramını Öğrenmelerine Etkisi}, volume={4}, number={2}, publisher={Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C: Kimya Egitimi}, author={Gülşah KARAKIRIK,Filiz KABAPINAR}, year={2019}, pages={113–144} }
APA
KOPYALA
Gülşah KARAKIRIK,Filiz KABAPINAR. (2019). Kavram Karikatürü Temelinde Tasarlanan Öğretimin 9. Sınıf Öğrencilerinin Atom Yarıçapı Kavramını Öğrenmelerine Etkisi (Vol. 4, pp. 113–144). Vol. 4, pp. 113–144. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C: Kimya Egitimi.
MLA
KOPYALA
Gülşah KARAKIRIK,Filiz KABAPINAR. Kavram Karikatürü Temelinde Tasarlanan Öğretimin 9. Sınıf Öğrencilerinin Atom Yarıçapı Kavramını Öğrenmelerine Etkisi. no. 2, Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C: Kimya Egitimi, 2019, pp. 113–44.