Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Yusuf Er, Samet Aktaş, Ali Türker, Faruk Güven, Nurettin Alkan
Konular:Spor Bilimleri
Anahtar Kelimeler:Spor,Sosyal,Görünüş,Kaygı,Saygı,Benlik
Özet: Bu çalışma beden eğitimi ve spor öğretmenliği ev sınıf öğretmenliği öğrencilerinin benlik saygısı ile problem çözme becerilerinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Selçuk Üniversitesinde ve Necmettin Erbakan Üniversitesinde okuyan sınıf öğretmenliği(SÖ) ve beden eğitimi ve spor öğretmenliği (BESÖ) bölümü toplam 600 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan kadınları Bu çalışma beden eğitimi ve spor öğretmenliği ev sınıf öğretmenliği öğrencilerinin benlik saygısı ile problem çözme becerilerinin araştırılması amacıyla yapılmıştır n yaş ortalaması 21,25 ± 2,25, erkeklerin ise yaşlarının ortalaması 21,13 ± 1,83 olarak bulunmuştur. Araştırmaya katılanlara ait kişisel bilgilerinin tespiti için kişisel bilgi formu, problem çözme becerilerinin tespiti için Problem Çözme Envanteri ve Benlik Saygısı envanteri uygulanmıştır. Verilerin analizinde bölüm ve cinsiyete göre farklılıkların belirlenmesinde Independent Samples T-Test kullanılmış, araştırmaya katılanların gelir düzeylerine göre karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin benlik saygıları ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki için ise pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Sonuç Olarak; BESÖ öğrencilerinin Problem çözme becerisi negatif, benlik saygısı arasındaki ilişki pozitif yönde bulunmuş olup, benlik saygısı artıkça problem çözme becerisi de arttığı görülmüştür. SÖ öğrencilerinde ise problem çözme becerisi ile aceleci yaklaşım, kaçıngan yaklaşım, kendine güvenli yaklaşım altı boyutları arasında pozitif, düşünen yaklaşım, değerlendirici yaklaşım ve planlı yaklaşım alt boyutların ise negatif yönde ilişki tespit edilmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.