![Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi](https://asosindex.com.tr/dergi-img/593dorduncukuvvet.png)
Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi
Yazarlar: ["Yelda ŞENKAL"]
Konular:-
DOI:10.33464/mediaj.1228393
Anahtar Kelimeler:Reklam etkisi,Reklam tutumu,Üniversite öğrencileri,Ilişkisel araştırma
Özet: Reklam, tüketici ve üretici yönünden ihtiyaçların ortaya konulması ve bunlara yönelik cevapların verilebilmesinde önemli bir unsur olarak yer almaktadır. Reklamın geniş kitlelere ulaşabilmesi beraberinde bu kitleleri çeşitli yönlerden etkileme gücünü de getirmektedir. Reklam önemli ve gerekli görüldüğü kadar çeşitli eleştirilerle de değerlendirilmekte, tüketicilerin olumu ya da olumsuz tepkileri reklam tutumunu karşımıza çıkarmaktadır. Bu araştırmada Üniversite öğrencilerinin reklama karşı tutumlarını belirlemek ve tutum üzerinde etkili olan faktörleri saptamak amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemleri kullanılarak 291 öğrenci ile anket çalışması yapılan araştırma sonuçlarına göre bölüme dayalı olarak verilere bakıldığında iletişim bölümlerinde okuyan öğrencilerin, iletişim dışı bölümlerde okuyan öğrencilere göre reklamları daha bilgilendirici, eğlendirici, ikna edici, değerli buldukları ve daha az rahatsız edici olduğunu düşündüklerini görülmektedir. Lisans öğrencileri, ön lisans ve lisans üstü öğrencilerine oranla reklamları daha az bilgilendirici ve inandırıcı bulmaktadır. Reklamların alt boyutları ile ilgili ilişkiye bakıldığında bilgilendirmenin artması, reklamın eğlendiriciliği, inandırıcılığı ve değerini artırmakta rahatsız ediciliğini azaltmakta, eğlendirici bulundukça daha inandırıcı, değerli bulunmakta daha az rahatsız etmektedir. Reklamın değerli bulunması azaldıkça rahatsız edici bulunmaktadır.