Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi
Yazarlar: ["Serdal ŞİMŞEK", "Erdal TOPRAKCI"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Uzaktan yönetim,Uzaktan öğretimin yönetimi,Milli eğitim müdürü,Uzaktan denetim
Özet: Covid 19 Pandemisi ile birlikte uzaktan öğretimin eğitim sistemlerinin önemli bir uygulaması olduğu anlaşıldı. Uzaktan eğitim-öğretimin üç boyutu uzaktan öğretim, uzaktan yönetim ve uzaktan denetimdir. Alanyazında özellikle uzaktan öğretimle ilgili çalışmalar kısmen yönetici görüşleri de alınarak yapılmıştır. Ancak hem uzaktan yönetim ile ilgili hem de milli eğitim müdürleri ile ilgili çalışma neredeyse yoktur. Bu araştırmanın amacı, milli eğitim müdürlerinin uzaktan yönetimde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma deseninde görüşme yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmada çalışma grubu 2021-2022 öğretim yılında İzmir ilinde görev yapan 20 İlçe Milli Eğitim Müdüründen oluşmaktadır. Veri toplamak için araştırmacılar tarafından geliştirilen ve görüşme formu kullanılmış ve milli eğitim müdürlerinin uzaktan yönetime ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla milli eğitim müdürleri ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları itibariyle milli eğitim müdürlerinin uzaktan yönetimde karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak en fazla sorun kurum içi öğeler, okul yöneticileri mevzuat, iletişim, etkileme ve denetim ile ilgili bulunmuştur. Araştırmada öneri olarak her bir sorun bazında gerek uygulamadakilere gerekse araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.