Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi
Yazarlar: ["Aslıhan UZUN", "Tuncay AKÇADAĞ"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Liderlik,Mesleki öğrenme toplulukları,Işbirlikçi öğrenme
Özet: Bu araştırma ile mesleki öğrenme topluluklarına yönelik okulda yer alan uygulamaları betimlemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Avrupa Yakasında yer alan bir devlet okulundaki English Together projesine katılan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Okulun seçilmesinde ilçe içerisindeki başarı sıralaması ölçüt olarak belirlenmiş olup ilçede birinci olan ortaokul öğretmenleriyle çalışılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olan olgubilim deseniyle tasarlanmıştır. Veriler, iki ayrı oturum şeklinde yarı-yapılandırılmış görüşmeler ve doküman analizi ile toplanmıştır. Görüşme soruları hazırlandıktan sonra iki uzman tarafından görüş alınmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış ve yorumlanarak raporlaştırılmıştır. Araştırma bulgularından bazıları proje ile kolektif öğrenme ve uygulamaların paylaşılması boyutlarının desteklendiği fakat okul yönetim süreçleri ve liderlik boyutlarına değinilmediği şeklindedir. Okul yöneticilerinin müfredat rollerini yeterince gerçekleştirmediği, proje kapsamında özellikle belirli branş öğretmenleriyle yoğun ilişki ağı içerisinde oldukları, öğretmenlerin ders gözlemlerinde bulunmadıkları ve öğrenmenin ortaklaştırılmasına yönelik çabaların söylemsel olarak kaldığı anlaşılmaktadır. Okulların yeniden yapılandırılmasında diğer branşlar arasında projenin yaygınlaştırılması, okul yöneticilerinin müfredat yönetimine yönelik sorumluluklarının desteklenmesi ve mesleki kapasitenin artırılmasına yönelik teşvik ve çalışmaların yapılması önerilmektedir.