Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Esra Nur ZİLELİ"]
Konular:-
DOI:10.47770/ukmead.1296013
Anahtar Kelimeler:ChatGPT,Türkçe öğretimi,Yabancı dil öğrenimi,Yapay zeka
Özet: Teknoloji devrimlerinin en büyüklerinden biri olan yapay zekâ, eğitimde sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Bir yapay zekâ ürünü olan ChatGPT, eğitim alanında kullanılabilecek sohbet robotlarından biridir. Bu çalışmada, ana dili İngilizce olan ya da ana dili gibi İngilizce bilen bireylerin, yabancı dil olarak Türkçe öğrenmesi adına ChatGPT’yi nasıl kullanılabileceği problemi ele alınmıştır. Yabancı dil öğrenmekte yaşanan zorluklar ve yapay zekânın günümüzdeki mahiyeti düşünüldüğünde bu çalışma, yabancı dil öğrenenler açısından önemlidir. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde ChatGPT’nin yerini saptamak için ChatGPT sohbet robotu üzerinde hangi uygulamaların yapılabileceğini araştırmaktır. Bu uygulamalarda diyalog kurma, kelime anlamı, cümle anlamı, cümlenin içindeki kelimenin anlamı, metnin anlamı, İngilizce bir metnin Türkçeye çevrilmesi ve geri bildirim, telaffuz, okuma metni, yazılan bir metin hakkında geri bildirim, örneklerle konu anlatımı ve alıştırma hazırlatma gibi konu alanlarına değinilmiştir. Araştırmada, ChatGPT’nin yabancı dil olarak Türkçe öğrenmek isteyen bireylere birçok açıdan geri bildirimde bulunduğu, dil öğrenimi sürecini kolaylaştırdığı ve özümsenmesinde katkı sunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmacının sorduğu çeşitlendirilmesi yoluyla ortaya çıkan hataların en aza indirgeneceği düşünülmektedir.