Uluslararası Egzersiz Psikolojisi Dergisi
Yazarlar: ["Selim ASAN"]
Konular:-
DOI:10.51538/intjourexerpsyc.1261152
Anahtar Kelimeler:Beden eğitimi,İşsizlik kaygısı,Öğretmen adayı,Spor bilimleri.
Özet: Her geçen gün artan işsiz sayısı ekonomik ve sosyal hayatı etkileyen önemli bir toplumsal sorun olmuştur. Tüm dünyada var olan işsizlik, Türkiye'de de ekonomik ve sosyal problemlerin en önde gelenlerinde biridir. Gündemdeki öncelikli konulardan biri olan işsizlik, Türkiye'de son yıllarda daha ciddi boyutlara ulaşmış ve yapısal bir sorun haline gelmiştir. Bu bilgiler doğrultusunda bu çalışmanın amacı Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının iş bulma kaygı düzeylerinin yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarı gibi değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmaya 2022- 2023 eğitim öğretim yılında Erzurum Teknik Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 62 erkek, 61 kadın olmak üzere toplam 123 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulmuş kişisel bilgi formu ve “Spor Bilimleri Öğrencilerinin İş Bulma Kaygısı Ölçeği (SÖİBKÖ)” kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliği, Aslan ve Uğraş (2021) tarafından yapılmıştır. Çalışmanın verileri SPSS paket programında tanımlayıcı istatistikler T testi ve Anova testi ile elde edilmiştir. Analizlerin tamamında p<.05 anlamlılık düzeyi olarak kabul edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre katılımcıların iş bulma kaygı düzeyi ile yaş, cinsiyet, akademik başarı ve sınıf değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılık olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının lisans programından mezun olduktan sonra iş bulma konusunda farklı değişkenlere göre bir kaygı yaşamadıkları tespit edilmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçların sebebi olarak pandeminin bitmiş olması ve öğrencilerin yüz yüze eğitime başlamaları ve mezun olduktan sonraki sınavlara rahatlıkla çalışabileceklerini ve spor alanında geniş bir çalışma alanın olduğunu düşünmelerinden kaynaklandığı söylenebilir