Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi
Yazarlar: ["Emrah KARACA", "Ata PESEN"]
Konular:-
DOI:10.53046/ijotem.1266658
Anahtar Kelimeler:Türkçe,Atasözleri,Yaratıcılık,Yaratıcı düşünme,Ders kitabı
Özet: Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretiminde sıkça kullanılan atasözlerinin ilkokul 4. sınıf Türkçe ders kitabındaki varlığına ilişkin bir tespit yapmak ve ders kitabında yer alan atasözlerini öğrencilerin yaratıcı düşünme becerisini destekleme açısından incelemektir. Nitel modelde tasarlanan araştırmada 4. sınıf Türkçe ders kitabı doküman analizi yoluyla incelenmiştir. Çalışma sonucunda 4.sınıf Türkçe ders kitabında 29 atasözüne yer verildiği ve atasözlerine daha çok etkinlikler kısmında yer verildiği saptanmıştır. İlkokul 4. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan atasözleri yaratıcılık açısından değerlendirildiğinde gerek atasözlerinin içerdiği anlam gerekse atasözleri ile ilgili etkinliklerin yerine getirilmesi sürecinde yaratıcılığa ve yaratıcı düşünmeye oldukça az yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonunda uygulayıcılara ve araştırmacılarına yönelik öneriler sunulmuştur.