Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi
Yazarlar: ["Ahmet ALİREİSOĞLU", "Akif GÜNER"]
Konular:-
DOI:10.47477/ubed.1199137
Anahtar Kelimeler:Müdür Yardımcısı,Öğretmen,Kariyer
Özet: Okul yöneticiliği kademelerinin ilk basamağı olan müdür yardımcılığı görevi özellikle öğretmenler, veliler ve öğrenciler ile okul müdürleri arasında bağ kuran okulun gelişimi ve eğitimin kalitesi için ciddi yoğun mesai harcayan bir görevdir. Bu araştırmanın amacı ilk defa müdür yardımcısı olmak isteyen öğretmenlerin idareci olma tercihlerinin incelenmesidir. Araştırmada öğretmenlerin idareci olma isteklerinin altında yatan sebepleri ele almak adına araştırma yöntemlerinden nitel araştırma kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu, İstanbul ili Tuzla ilçesinde yer alan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 10 öğretmenden oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örneklem türü tercih edilmiştir. Görüşme sonucunda ulaşılan nitel verilerden elde edilen temaların ortaya çıkarılmasında betimsel analiz alt tema ve kodların belirlenmesinde de içerik analizi yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler analiz edildiğinde öğretmenlerin yönetici olma adına düşünceleri “Mevcut Durum ve Öz değerlendirme.” adı altında iki kategori ve “Yönetici Olmayı İsteme Gerekçeleri, Eğitim Yöneticilerinin Tutumu, Mesleki Değerlendirme ve Yenilikçi Uygulamalar” olarak dört alt kategori altında toplanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda yönetici olma kararı veren öğretmenlerin bu kararı almalarında en önemli faktörlerin başında kendilerini mesleki olarak tükenmiş hissetmeleri olduğu görülmektedir.