Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi
Yazarlar: ["Merve Nihan ERTEKİN KAYA"]
Konular:-
DOI:10.32960/uead.1271651
Anahtar Kelimeler:Kodaly yaklaşımı,Müzik eğitimi,Bilimsel araştırma
Özet: Kodaly yaklaşımı Macar besteci ve eğitimci Zoltan Kodaly’ın müzik eğitimine ilişkin görüşleri çerçevesinde şekillenmiş, çeşitli araçları ve yöntemleri olan bir müzik öğretim yaklaşımıdır. Kodaly yaklaşımı pek çok ülkede 1960’lı yıllardan itibaren tanınmış ve müzik eğitiminde sıklıkla başvurulan bir yaklaşım olmuştur. Bu araştırmada Türkiye’de Kodaly yaklaşımı konusundaki bilimsel çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmada Türkiye’de Kodaly yaklaşımı konusunda yapılan 15 lisansüstü tez ile 10 bildiri ve makaleye ulaşılmış, bu çalışmaların künye bilgileri ile araştırma türü, araştırma yılı, araştırma konusu ve araştırma yöntemine ilişkin bilgileri incelenerek frekans ve yüzde tabloları ile sunulmuştur. Araştırmada Kodaly yaklaşımı hakkında yapılan bilimsel araştımaların çoğunluğunun yüksek lisans tezi ve makale türünde olduğu, ülkemizde ilk çalışmanın 1995 yılında, en çok çalışmanın 2018 yılında yapıldığı Kodaly yaklaşımı ile ilgili en çok araştırma yapılan konunun genel müzik eğitimi olduğu araştırmacıların nicel ve nitel yöntemleri kullandıkları, karma yöntemlere ise az sayıda araştırmada yer verildiği en çok tercih edilen araştırma modelinin deneme modeli olduğu ve araştırmaların bir kısmının araştırmanın yöntem bölümü hakkında gerekli bilgilere yer vermediği sonuçlarına ulaşılmıştır.