Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi
Yazarlar: ["Emrah ÖZDEMİR", "Nihal YURTSEVEN"]
Konular:-
DOI:10.32960/uead.1215835
Anahtar Kelimeler:Farklılaştırılmış Öğretim,Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD),Motivasyon,Bilimsel Süreç Becerileri,Akademik Başarı.
Özet: Bu araştırmada Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) temelli farklılaştırılmış fen öğretiminin yedinci sınıf Fen Bilimleri dersini alan öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına, bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde eğitim veren özel bir ortaokulda yedinci sınıfa devam eden 36 öğrenci oluşturmuştur. Deney kapsamında Fen Bilimleri dersinin iki ünitesi UbD temelli ders planları ile hazırlanmış ve farklılaştırılmış öğretim yöntemi entegre edilerek şekillendirilen ünite planları 14 hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Dede ve Yaman (2008) tarafından geliştirilen Motivasyon Ölçeği, Aydoğdu ve diğerleri (2012) tarafından geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Akademik Başarı Testleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 23.0 programında bağımlı gruplarda t-testi analiz tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonları, bilimsel süreç becerileri ve akademik başarıları ön test ve son test puanları arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.