Turkish Journal of Special Education Research and Practice
Yazarlar: ["Kübra SAYAR"]
Konular:-
DOI:10.37233/TRSPED.2023.138
Anahtar Kelimeler:Genel eğitim,Özel eğitim,Akademik yazma
Özet: Yazma, akademik ve mesleki gelişimde önemli bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla, akademik alanda başarılı olmak için yazma becerisinin geliştirilmesi gerekmektedir. Araştırmalar, yükseköğretim öğrencilerinin ve akademisyenlerin kendilerini akademik yazma konusunda yeterli hissetmediğini göstermektedir. Alanyazında yükseköğretim öğrencilerinin akademik yazma becerilerinin geliştirilmesine odaklanan çeşitli kitaplar bulunmaktadır. Bu çalışmada, eğitim alanındaki akademisyenlerin yazma becerilerini desteklemek amacıyla Ayrıcalıklı Çocuklar Konseyi (Council of Exeptional Children [CEC]) tarafından “Publish, Flourish, and Make a Difference: A Guide to Successful Writing in Education” adlı kitabın 2010’da yayımlanan ikinci baskısı incelenmiştir. Festus E. Obiakor, Bob Algozzine ve Fred Spooner’in editörlüğünde çıkarılan bu kitap, 11 bölüm ve 151 sayfadan oluşmaktadır. Kitapta, çeşitli yazı türlerinin yazımına ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Akademik yazma konusunda yol gösterici bir kılavuz niteliğinde olan bu kitap hem genç araştırmacıların hem de akademisyenlerin kütüphanesinde mutlaka yer alması gereken bir kitaptır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.