Temel Eğitim
Yazarlar: ["Aslı ELGÜN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Disiplinlerarası Yaklaşım,Hayat Bilgisi,Görsel Sanatlar,Müzik.
Özet: Bu çalışmanın amacı, ilkokul 1. sınıf hayat bilgisi dersinde disiplinlerarası yaklaşım bağlamında müzik ve görsel sanatlar derslerinden yararlanmanın öğrenci başarısına olan etkisini incelemektir. Çalışma grubunda toplam 55 öğrenci bulunmaktadır. Bu araştırmada deneysel yöntem benimsenmiştir. Araştırmada, veri toplama yöntemi olarak “Ön Test-Son Testi Kontrol Gruplu Yarı Deneysel Desen” kullanılmıştır. 1. Sınıf hayat bilgisi dersinde yer alan “Güneş, Ay, Dünya ve Yıldızlar” ile “Mevsimler” konu kazanımları, kontrol grubu öğrencileriyle programa dayalı eğitimle işlenirken deney grubunda bu dersler beş hafta boyunca Müzik ve Görsel Sanatlar dersleri ilişkilendirilerek disiplinler arası yaklaşım yöntemiyle işlenmiştir. Araştırma sürecinde elde edilen nicel veriler SPSS 18 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda deney ile kontrol grubu öğrencilerine uygulanan ön test sonrası başarı puanları arasındaki farklılığın anlamlı olmadığı son test puanlarının arasındaki farklılığın deney grubu lehine anlamlı olduğu gözlenmiştir.