Oğuzhan Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: ["Nedim ENGİN", "Mustafa Zihni TUNCA"]
Konular:-
DOI:10.55580/oguzhan.1302759
Anahtar Kelimeler:Yerel Basın,Dijitalleşme,İnternet Haber Siteleri,Basın İlan Kurumu
Özet: Ülke çapında dağıtımı yapılmayan, yöresel gazeteciliği ifade etmek için kullanılan yerel basın kavramı, ulusal medyada yer bulamayan gelişmelerin bölge halkına iletilmesinin yanı sıra yerel yönetimlerin denetlenmesi, önemli gelişmelerin hızlı bir şekilde kamuoyuna sunulması ve yöresel gündemler oluşturma gibi işlevleri yerine getiren medya kuruluşların kapsamaktadır. Tüm dünyayı kapsayan dijitalleşme süreci ile basın sektörü bazı avantaj ve dezavantajlar ile karşı karşıya kalmış ve geleneksel gazetecilik kavramı köklü değişikliklere maruz kalmıştır. Bu araştırma kapsamında özellikle yerel basın kuruluşları başta olmak üzere gazetecilik sektörünün dijital dönüşüm sürecindeki mevcut durumuna yönelik Basın İlan Kurumu’nun konumuna ilişkin kurumun orta ve üst düzey yöneticilerinin değerlendirmeleri nitel bir araştırma ile incelenmiştir. Bu bağlamda, literatürde yaygın kullanılan nitel araştırma yöntemlerinden olan yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yönteminden yararlanılmış ve 14 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen sonuçlar incelenmiştir.