Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazarlar: ["Serkan AYCİL"]
Konular:-
DOI:10.55044/meusbd.1289533
Anahtar Kelimeler:Lojistik,Posta Hizmetleri,PTT Çalışanları,İdari Hizmet Sözleşmesi
Özet: Bu araştırma, ortaya koyduğu çözüm önerileriyle özerk bir yapıya sahip olan üniversiteler ile Kamu İktisadi Kuruluşu iken şirket olarak yeniden yapılandırılan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi arasındaki koordinasyonu arttırmayı ve sonraki süreçte açılması planlanan program kararlarında üniversite yönetimlerine ve karar alıcı otoritelere yeni fikirler sunmayı amaçlamaktadır. İki farklı araştırma sorusu üzerinden ilerletilen bu çalışmada genel olarak programın amacı, yerleşkeler, staj süresi, kontenjan bilgisi ve öğretim elemanı sayısı gibi olgular Posta Hizmetleri Programı'nın akademik boyutu başlığı altında toplanmış iken istihdam olanakları, insan kaynağı ve posta-kargo dağıtım müdürlüğü sayısı gibi olgular ise Posta Hizmetleri Programı'nın kurumsal boyutu başlığı altında toplanmıştır. Nitel araştırma yöntemleri içerisinde bir veri toplama aracı olan doküman incelemesi üzerinden ilerletilen bu çalışma, yazılı kaynaklar ile istatistiki verilerin bir arada kullanılmasıyla oluşturulmuştur. Araştırmanın içeriğinde Posta Hizmetleri Programı'nın bulunduğu yerleşkeler, mesafe bilgileri, zorunlu staj süresi, öğrenci kontenjanları, yerleşen öğrenci sayısı ve öğretim elemanı istatistikleri ile PTT AŞ’nin istihdam verileri, insan kaynağı ve posta-kargo dağıtım müdürlüğü sayısına değinilerek önerilerde bulunulmuştur. Sonuç olarak Posta Hizmetleri Programı'nın açılmış olduğu mevcut yerleşim birimlerinin herhangi birinde posta-kargo dağıtım veya işleme faaliyetini müstakil olarak yürüten bir müdürlüğe rastlanılmadığı görülmüştür. Dolayısıyla yeni açılacak program kararlarında posta-kargo dağıtım müdürlüğüne erişim faktörünün göz önünde bulundurulması gerektiği çıkarımında bulunulmuştur.