Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Özlem UÇAR"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Feminizm Kuramı,Auteur Yaklaşımı,Kadın Temsili,Yeşim Ustaoğlu..
Özet: Bu çalışmanın amacı, Türk sinemasında kadın ana karakterlerinin nasıl konumlandırdığını Yeşim Ustaoğlu’nun yönettiği Pandora’nın Kutusu ve Tereddüt filmlerinde kadın temsili adı altında feminist eleştiri üzerinden incelenmiştir. Çalışmanın, feminist eleştiri bağlamında analiz edilmesi, bu teorinin toplumun kodladığı ataerkil kalıpların sinemaya uyarlanış biçimlerini ve filmlerde sergilenen toplumsal cinsiyet algılarının tasvirlerini tartışılmasıdır. Kadın ana karakterlerinin anlatıda temsil edildiği filmlerde, kadın bir yönetmenin kadın karakterlerini izleyiciye nasıl sunduğu üzerine inceleme yapılmıştır. Yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden içerik çözümlemesi seçilen çalışmada Yeşim Ustaoğlu filmlerinde, hem kadınların sadece cinsel bir nesne konumunda tasvir edildiği hem de filmde ki kadın karakterlerin cinsellik ve ihanet noktasında birleştiği, erkek bakışının bir uzantısı olarak eril etkisinde temsil ettiği görülmüştür.