Journal of Tourism Intelligence and Smartness
Yazarlar: ["Selda KARAHAN", "Gözde UZUN", "Selda UCA"]
Konular:-
DOI:10.58636/jtis.1243424
Anahtar Kelimeler:Gaziantep mutfağı,Gaziantep Lezzetleri,YouTube Analizi,Gaziantep
Özet: Gelişen teknoloji doğrultusunda, insanlar artık birçok konuda tercihlerini belirlerken sosyal medya platformları aracılığıyla bilgiye ulaşmaya çalışmaktadır. Sosyal medya platformlarında yer alan görsel ve yazılı dokümanlar, turistlerin de destinasyonlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayarak seyahatlerinde gezme, görme ve yeme-içme gibi konularda karar vermelerine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 92 coğrafi işaretli gastronomik ürüne sahip olan ve UNESCO tarafından “Yaratıcı Şehirler Ağı”na kabul edilen Gaziantep’e seyahat eden turistlerin sosyal medyada en fazla paylaştıkları Gaziantep lezzetlerini belirlemektir. Bu amaçla yapılan doküman analizi kapsamında, en popüler video kanallarından biri olan YouTube’da "Gaziantep" anahtar kelimesi ile videolar aratılmış ve en yüksek görüntülenme sayısına sahip olan Gaziantep lezzetleri ile ilgili beş yerli ve beş yabancı video içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Bu doğrultuda, Gaziantep yöresine ait en fazla bilinirliği olan on yöresel lezzet belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde faydalı olacağı ve yardımcı materyal olarak literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.