Journal of Teacher Education and Lifelong Learning

Journal of Teacher Education and Lifelong Learning

Türkiye ve Almanya Matematik Öğretim Programlarının Cebir Öğrenme Alanı Bağlamında Karşılaştırılması

Yazarlar: ["Okan KUZU", "Yasemin ÇİÇEK", "Zeynep İĞDELİ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.51535/tell.1222957

Anahtar Kelimeler:Cebir,Bloom taksonomisi,Öğretim programı,Almanya,Türkiye

Özet: Bu çalışmada Türkiye ve Almanya'nın Kuzey Ren-Vestfalya eyaletine ait matematik öğretim programı cebir öğrenme alanı bağlamında incelenmiştir. Programda yer alan öğrenme çıktılarının nicelik ve nitelik açısından benzerlikleri ve farklılıkları araştırılmış revize edilmiş Bloom taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutlarına göre sınıflandırılmıştır. Her iki programda da kazanımların kısa, net ve günlük yaşamla ilişkilendirilerek ifade edildiği görülmektedir. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışma, betimsel tarama yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Analiz sonucunda, öğrenme çıktılarının bilgi boyutunda benzer olduğu bilişsel süreç boyutu açısından farklılık göstermektedir. Türkiye öğretim programında yer alan kazanımların en üst bilişsel düzey olarak analiz basamağında yer aldığı görülürken Almanya müfredatı ayrıca değerlendirme ve yaratma gibi üst düzey becerilerin kazanımlarını da içermektedir. Ayrıca her iki program için de kazanımların ağırlıklı olarak işlemsel bilgi ve uygulama basamağında yer aldığı görülmektedir. Türkiye öğretim programında yer alan kazanımların niceliksel olarak Almanya öğretim programında yer alan kazanımlardan daha yüksek olduğu görülmekle birlikte içerik açısından kazanımların birbirini kapsayacak nitelikte olduğu tespit edilmiştir. Uygulama önerileri incelendiğinde ise her iki öğretim programında da ayrıntılı ve zengin bir şekilde yer verildiği görülmüştür. Öte yandan alan yazındaki karşılaştırmalı eğitim çalışmalarında kullanılan temaların ülkelere göre dağılımı incelendiğinde, çalışmaların daha çok programın unsurlarına (amaç/hedef, içerik, eğitim durumları ve test durumları) odaklandığı görülmüştür. Temel matematiksel kavramların anlamlandırılması ve üst düzey bilişsel becerilerin kazandırılması sürecinde, gerçek yaşam problemleri ve süreç temelli öğretim modelleri dikkate alınarak öğretim ortamları ve programları tasarlanabilir. Öte yandan teknolojinin hayatın bir parçası olması nedeniyle eğitim süreci dijital oyunlar ve/veya hikayelerle bütünleştirilerek dijital içerikli öğretim materyallerini içerecek şekilde programlar ve kazanımlar hazırlanabilir. Ayrıca matematik öğretim sürecinde farklı temsil türleri kullanılabilir ve etkinlikler tasarlanabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA