Journal of Hospitality and Tourism Issues
Yazarlar: ["Defne KEŞKEKCİ", "Kansu GENÇER"]
Konular:-
DOI:10.51525/johti.1267172
Anahtar Kelimeler:Gastronomi ve Mutfak Sanatları,Engelli Turizmi,Erişilebilirlik,Çevrimiçi Şikâyet,Sağlık Turizmi.
Özet: Bu araştırmanın amacı Antalya’da sağlık turizmi kapsamında faaliyet gösteren ve Tripadvisor internet sitesine entegre çalışan işletmelerde konaklayan engelli bireylerin çevrimiçi yorumlarının içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesidir. Bu kapsamda araştırma dahilinde nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Tripadvisor sitesi üzerinden müşterilerin oluşturduğu yorumlar değerlendirilerek, tema ve alt temalar altında incelenmiştir. Bu yolla, şikâyetlerin daha çok hangi konular üzerinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına göre müşteri şikâyetlerinin büyük çoğunluğunun ulaşım ve hizmetlere erişilebilirlik konusunda olduğu gözlemlenmiştir. Engelli bireylerin turizm faaliyetlerine katılımları konusunda alanyazında birçok araştırmaya rastlanmış olmasına karşın sağlık turizmi kapsamında yeterli ve güncel araştırma olmadığı gözlemlenmiştir. Buna göre çalışma, engelli bireyler için çoğu zaman ihtiyaç ve zorunluluk haline gelebilen sağlık turizmi faaliyetlerinin hangi noktalarda geliştirilmesi vey a iyileştirilmesi gerektiği konusunda sektörel anlamda öneriler sunmaktadır.