İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: ["Gökhan ÖZALP", "Ceyhun BAYRAKTAR", "Mehmet Can TOKMAK"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Dijital iletişim,Metaverse,Pazarlama iletişimi
Özet: Teknolojik gelişmelere paralel olarak kurumların ve bireylerin dijitalleşmeye ilgisinin arttığı, özellikle Covid-19 pandemisinin bu süreçleri hızlandırdığı göz önüne alındığında, bu çalışmada bu tür değişim ve gelişimlerden genel olarak etkilenen pazarlama iletişimi alanının Metaverse’e yaklaşımının saptanması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda 1 Ekim 2021 ile 30 Eylül 2022 tarihleri arasında, ilgili alanlarda faaliyet gösteren Mediacat, Marketing Türkiye ve Campaign Türkiye isimli dergilerin dijital ortamlarında yer alan Metaverse hakkındaki toplam 263 haber ve söyleşiye ulaşılmış ve içerik analizi yöntemlerinden olan frekans (sıklık) ve kategorisel analiz yoluyla incelenmiştir. Çalışma sonucunda kurumlar ve markalar açısından Metaverse’e en yoğun ilginin aralık ayında olduğu içeriklerin tonuna bakıldığında çoğunlukla Metaverse’e nötr yaklaşılırken, ikinci sırada uzun ve kısa vadede beklenti içerisindeki içeriklerin olduğu alanlar açısından beklentiler incelendiğinde en çok pazarlama alanında beklentiler olduğu mevcut durumda en çok teknoloji sektöründeki kurumların Metaverse yatırımı yaptığı tespit edilmiştir.