Gaziantep Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: ["Mustafa KESKİNKILIÇ", "Elif YAĞMUR"]
Konular:-
DOI:10.55769/gauniibf.1171188
Anahtar Kelimeler:Yönetim bilişim sistemleri,Covid-19 pandemisi,Internet,Bilgi sistemleri,Teknoloji kabul modeli,Bilgi sistemleri başarı modeli
Özet: Covid-19 pandemisi sürecinde internetin sosyal medya ve e-ticaret gibi alanlarda kullanımının artmasının yanı sıra dünya genelinde uygulanmaya başlayan uzaktan öğretim ve uzaktan çalışma modeliyle birlikte bilgi sistemleri kullanımında artış yaşanmıştır. Benzer şekilde Türkiye’de de hem yükseköğretim hem de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı öğretim kurumlarının uzaktan öğretime geçiş yapması internet ve bilgi sistemlerinin kullanımını artıran önemli bir etken olmuştur. Bu doğrultuda öğrencilerin uzaktan öğretim sürecinde kullandıkları internet ve bilgi sistemleri kullanım başarılarını analiz etmek amacıyla, 26003 öğrenci evrenine sahip Erzurum merkez ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan öğretim sürecinde kullandıkları internet ve bilgi sistemleri kullanım başarıları Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli Entegrasyonu ile incelenmiştir. Teknoloji kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli entegrasyonu ile oluşturulan araştırma modelinde belirlenen değişkenlere ait soruların yer aldığı bir anket çalışması ile 441 öğrenci görüşü alınmıştır. Elde edilen verilerle katılımcı öğrencilerin demografik özellikleri, frekans dağılımları, ifadelere ilişkin faktör yükleri ve değişkenler arası ilişkiler gibi birçok istatistik SPSS ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin uzaktan öğretim sürecinde kullandıkları internet ve bilgi sistemlerinin kaliteli olmasının, algıladıkları fayda ile doğru orantılı olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin internet ve bilgi sistemleri kullanım başarılarının, memnuniyet ve algılanan fayda değişkenleriyle olumlu yönde ilişkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.