Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Yazarlar: ["Sedanur YILDIZ", "Şenel ELALDI"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Geometri,Artırılmış gerçeklik,Meta-tematik analiz
Özet: Bu çalışmada Türkiye’de Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamalarının geometri öğretiminde kullanılmasındaki etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel boyutta yapılan çalışmalar PRISMA akış şemasına uygun olarak ve araştırmacılar tarafından belirlenen dâhil etme kriterleri doğrultusunda araştırma kapsamında incelenmiştir. Bu kriterlere göre kalan 26 çalışma meta-tematik analize dâhil edilmiştir. Meta-tematik analizi sonucunda “Geometride AG’nin eğitim ortamına sağladığı katkılar” ve “Geometride AG’nin sınırlılıkları” temaları altında kodlar oluştuğu görülmüştür. Bu tema ve kodlar ayrı ayrı yorumlanmıştır. Ayrıca kodların alındığı kaynaklardan doğrudan alıntılara yer verilerek ilgili tema ve kodların sunumu desteklenmiştir. Analiz sonuçları ile AG uygulamalarının geometri öğretimine sağladığı katkılar ve sınırlılıklar ortaya çıkmıştır. Eğitimde teknolojik uygulamalara daha çok yer verilerek öğrencilerin motivasyonunun arttırılması, kalıcı öğrenmelerin sağlanması gerekmektedir. Bu doğrultuda geometri öğretiminde dijital araç gereçlere daha çok yer verilmesi, AG etkinliklerine yer veren daha fazla deneysel ve nitel çalışmalar yapılması önerilir.