Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Yazarlar: ["Funda ÇİFTCİBAŞI", "Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU", "Ahmet BOLAT"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Başarı Testi,Kazanım,Ölçme ve Değerlendirme
Özet: Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile öğrenciye kazandırılması gereken hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediği ortaya çıkarılmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2018 yılında değiştirilip meydana gelen Fen Bilimleri Öğretim Programı’ndaki 6. Sınıf “Güneş Sistemi ve Tutulmalar” ünitesi ile ilgili çoktan seçmeli geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirmektir. Fen Bilimleri Dersi Öğretim programında bulunan kazanımlara uygun olarak geliştirilen maddelerin öğrencilerin soyut düşünme becerilerini geliştirilmesine ve akademik başarı alanında katkı sağlamasına dikkat edilmiştir. Çalışmayı hazırlayan araştırmacılar tarafından da müfredata uygun kazanımlar hazırlanmış ve belirtke tablosu oluşturulmuştur. Çalışma grubunu Amasya il merkezindeki bazı ortaokullarda öğrenim gören 291 6. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler ile “madde güçlük indeksi, madde ayırt edicilik indeksi ve güvenirlik için Kuder Richardson-20, Kuder Richardson-21” değerleri incelenmiştir. 34 maddelik başarı testinin ortalama güçlük değeri 0,52 ortalama ayırt edicilik değeri 0,49 ve KR-20 değeri 0,86 KR-21 değeri 0,85 olarak hesaplanmıştır. Hesaplanan veriler sonucunda başarı testinin geçerliği ve güvenirliğine ulaşılmıştır. Yenilenen 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı kapsamında 6. Sınıf ortaokul öğrencilerinin, ileride çalışma yapacak araştırmacıların ve öğretmenlerin alanda büyük katkı sağlayacağına inanılmaktadır.