ESAM Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: ["Serkan DEMİR", "Ferhat KARANFİL", "Faruk ELGÜN", "Mehmet KIRIŞ"]
Konular:-
DOI:10.53662/esamdergisi.1266993
Anahtar Kelimeler:Proje Tabanlı,Meta-Analiz,Akademik Başarı Puanları.
Özet: Mevcut araştırmada, literatürde proje tabanlı/tabanlı öğrenmeye yönelik geliştirilen çalışmaların meta-analizi ile proje tabanlı/tabanlı uygulamaların öğrencilerin derslerdeki akademik başarı puanlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2007-2019 yılları arasında derslerde proje tabanlı/tabanlı uygulamaların öğrencilerin akademik başarı puanlarına etkisini belirlemeyi amaçlayan 60 lisansüstü tez ile birlikte TR dizininde taranan makaleler araştırmaya dahil edilmiştir. Bu çalışmada veriler “işlem etkisi” yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz aşamasında CMA 3.0 istatistik programı ve Microsoft Excel 2022 programından faydalanılmıştır. Araştırma kapsamındaki çalışmaların homojenlik değeri (Q=98.68) belirlendikten sonra incelenen ki-kare tablosunda anlamlılık düzeyinin %95 olduğu ve kırk serbestlik derecesine ulaştığı ve buna bağlı olarak çalışmalar rastgele etkiler modeli kullanılarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda proje bazlı/bazlı uygulamaların boyut derecelendirme sınıflandırmasında çok yüksek etki oranına sahip olduğu belirlenmiştir (Cohen vd., 2007).