Eğitim Yönetimi ve Politikaları Dergisi
Yazarlar: ["Murat CULDUZ"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Uzaktan Eğitim,İngilizce Hazırlık Programı,Covid-19
Özet: Bu araştırmanın amacı, Türk üniversitelerinde dil öğretiminin paydaşları olan üniversite rektörleri, Yabancı Diller Yüksekokulu yöneticileri ve Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi yöneticilerinin karşılaştıkları güçlükleri, fırsatları ve genel görüşlerini incelemektir. Katılımcılar Türkiye’nin çeşitli bölgelerindeki vakıf ve devlet üniversitelerindendir. 3 rektör (N= 3), 4 Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (N= 4) ve 13 Yabancı Diller Yüksekokulu (N= 13) müdüründen görüşmeler yoluyla görüş alınırken, görüşler 323 öğretim üyesi (N= 323) ve 652 öğrenciye (N= 652) online anket yoluyla ulaşılmıştır. Araştırma karma yönteme dayalı olarak yapılmış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla rektör, Uzaktan Eğitim Uygulaması yöneticileri ve Yabancı Diller Yüksekokulu yöneticilerinin görüşleri alınmıştır. Ayrıca, öğretim üyeleri ve öğrencilerle çevrimiçi olarak anket yapılmıştır. Görüşme sonuçları ve anket verileri değerlendirildi ve ilişkilendirildi. Buna göre öğretim elemanı ve öğrencilerin çevrimiçi eğitime ilişkin görüşleri çelişkili sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Öğretim elemanlarının sürece ilişkin görüşlerinin öğrencilere göre görece daha memnun olmasında yöneticilerin kararlarının etkisinin olup olmadığı incelenmiş ve ilişkilerin “sınırlı” olarak nitelendirilebileceği sonucuna varılmıştır. Yöneticilerin aldığı kararlar doğrultusunda şekillenen uzaktan eğitimde eğitim ve ölçme-değerlendirme yöntem ve programlarının yetersiz olduğu konusunda öğretim üyeleri ve öğrenciler hemfikirdir. Diğer bir sonuç ise üniversitenin idari organlarında yer alan katılımcıların ve öğrencilerin yüz yüze eğitime daha sıcak baktığını ortaya koymaktadır.