Eğitim Yönetimi ve Politikaları Dergisi
Yazarlar: ["Berru ULUSOY", "Oğuzhan DEMİR", "Cengiz ARIKAN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Ortaöğretim,Yönetici,Okul yöneticisi,Lider,Etkililik
Özet: Ortaöğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin etkili okul yöneticisinden beklentilerinin belirlendiği araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Giresun ili Bulancak ilçesinde öğrenim gören Anadolu Lisesi, İmam Hatip Lisesi ve Fen Lisesi’nden 10’ar olmak üzere toplamda 30 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Görüşme formunda yer alan açık uçlu sorulardan elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin etkili bir okul yöntecisi tanımlamalarında okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ve olumlu kişisel özellikleri ifade edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre etkili okul yöneticisinden beklenen özellikler mesleki özellikler ve kişisel özellikler temaları altında toplanmıştır. Araştırmada görüşlerine başvurulan ortaöğretim öğrencilerinin çoğu okul yöneticilerini etkili bulmamaktadır.