Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi
Yazarlar: ["Aysun GÖCÜK", "Fatma ŞAHİN"]
Konular:-
DOI:10.52974/jena.1231510
Anahtar Kelimeler:Etik,Biyogüvenlik,Biyoteknoloji,Fen Eğitimi
Özet: Bu çalışma ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin biyoteknoloji ve biyogüvenlik konularına ait görüşlerini etik açıdan incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet okulunda 8. sınıfta öğrenim gören 43 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiş betimleyici bir çalışmadır. Araştırmada 5 açık uçlu ikilem senaryosundan oluşan etik envanteri kullanılmıştır. Araştırma verileri içerik analizine tabi tutularak incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun biyoteknolojik uygulamaların sonuçlarından endişe duyduğunu, ithal tohum kullanımına sıcak bakmadıklarını, tarım ilacı kullanımını desteklemediklerini, insan yaşamını diğer canlıların yaşamından daha değerli bulduklarını, duygularının etik kararlarında etkili olduğunu ve biyogüvenliğin öneminin farkında olduklarını göstermektedir.