Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: ["Hakan ERYÜZLÜ", "Merve SAKALLI"]
Konular:-
DOI:10.58588/aru-jfeas.1197731
Anahtar Kelimeler:E-Ticaret,Ticari Krediler,Yapay Zeka
Özet: Yapay zekâ teknolojisi günümüzde en hızlı gelişen teknolojilerdendir. İlk olarak McCarty tarafından kullanılan yapay zekâ kavramı, bilgisayar ve internet teknolojisinin gelişmesiyle günlük hayata her gün daha da entegre olmaktadır. Yapay zekâ ile ekonomik alanda firmaların ve müşterilerin beklentileri/istekleri değişmiş ve değişmeye devam etmektedir. Müşteriler önceden mağazaya giderek ürün veya hizmetlerini alırken, günümüzde bu işlem elektronik ortamda bir telefonla yapılabilmektedir. E-ticaret denilen bu yöntem ürünlerin ve hizmetlerin internet ortamında satışıdır. E-ticarette firmalar müşterilerin taleplerini yönlendirmede, maliyetlerini azaltmada, müşteri memnuniyetini arttırmada yapay zekâ teknolojisini kullanmaktadır. Firmalar gibi bankalar da bu gelişim ve değişim sürecine uyum sağlamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de E-ticaretin gelişiminin ticari krediler ile ilişkileri incelenmiştir. Böylece yapay zekâ destekli E-ticaret gelişiminin, firmaların yeni yatırımlarında etkili olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.