Akademik MATBUAT

Akademik MATBUAT

COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN HİBRİT EĞİTİM’E İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Yazarlar: ["Mehmet ULUCAN", "Vedat SEKİN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Hibrit eğitim,Salgın süreci,Nitel yöntem,Sınıf öğretmeni

Özet: şekilde verilmesini sağlamak amacıyla, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından tüm kademelerde hibrit eğitim modeli uygulanmıştır. Hibrit eğitim modeli, geleneksel yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitimin bir arada uygulanması olarak tanımlanmıştır. Bu çalışmaya hibrit eğitim modelini uygulayan devlet ve özel okullarda çalışan 60 sınıf öğretmeni katılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde hibrit eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan araştırma nitel araştırma yönteminin bütüncül tek durum deseni kapsamında içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Yapılan analiz ile “Hibrit Eğitim Modelinin Faydaları, Uzaktan Eğitim Araç ve Uygulamaları, Hibrit Eğitimin Model’inin Uygulama Oranı, Sınıf Mevcudunun Günlere Ayrılması, Hibrit Eğitimde Özel Gereksinimli Öğrenciler, Öğretmenlik Meslek Deneyimine Katkı, Hibrit Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Covid-19 Pandemi Süreci Sonrası Uygulama ve Hibrit Eğitim Modeli’nde Karşılaşılan Sorunlar” alt başlıklarından oluşan bulgular elde edilmiştir. Bulgular neticesinde; hibrit eğitim modeli, tüm öğrencilere ulaşarak daha başarılı olabileceği ve Covid-19 pandemi sonrası uygulanabileceği tespit edilmiştir. Hibrit eğitim modelinin farklı demografik gruplarla ve diğer kademelerde uygulanabilirliği konusunda çalışmaların yapılması önerilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA