Uluslararası İletişim ve Medya Araştırmaları Dergisi

Uluslararası İletişim ve Medya Araştırmaları Dergisi

HİZMET İŞLETMELERİ AÇISINDAN İNOVASYONUN ÖNEMİ, HALKLA İLİŞKİLER VE PAZARLAMA UYGULAMALARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yazarlar: ["Mehmet Bahadır ERCİŞ"]

Cilt - , Sayı Cilt 2 Sayı 1 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Anahtar Kelimeler: İnovasyon,Hizmet sektörü,Işletme verimliliği

Özet: Günümüzde hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin inovasyon uygulamaları, halkla ilişkiler ve pazarlama etkinliği açısından giderek daha önemli hale gelmiştir. Artık hizmet işletmelerinin kurumsal iletişim odaklı çalışmaları rekabette bir avantaj elde etmek açısından oldukça etkindir. Bu avantajı elde edebilmek ancak farklılaşma ile mümkündür. Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi, en yeniyi yakalama açısından hizmet sektörünü cezbetmektedir. Bu halkla ilişkiler açısından hedef kitle ve paydaşların, pazarlama açısından ise tüketici ve müşterilerin beklentilerini şekillendirmektedir. Bu nedenle inovasyon kavramının işletmeler açısından önemi giderek büyümektedir. Bu önem özellikle hizmetin yoğun olduğu ve anında tüketildiği hizmet işletmeleri için belirginleşmektedir. Dolayısıyla geleceğe odaklanan hizmet işletmeleri kendilerini inovatif olarak konumlandırmaya çalışmaktadır. Hizmet sektöründe gerçekleştirilen inovasyon uygulamaları, hizmet üretiminde kullanılan mevcut tekniklerin, sürekli değişen hedef kitle ve müşteri taleplerine cevap verecek şekilde yenilenmesi anlamına gelmektedir. İnovasyon faaliyetlerinin etkin olarak uygulanması, hizmet sektörü işletmeleri için fark yaratan bir süreci ortaya koymaktadır. Bu nedenle hizmet işletmelerinin yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için halkla ilişkiler ve pazarlama stratejilerini, hizmete ilişkin ürünlerini ve hizmet üretim yöntemlerini sürekli olarak değiştirmeleri ve yenilemeleri gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında, hizmet sektörü için yeni gelişimleri yakalamak veya yeni trendler oluşturabilmek için etkin bir şekilde inovatif olabilmek önemlidir. Bu önemden hareketle çalışmada, inovasyon kavramı ve inovasyon uygulamalarının, halkla ilişkiler ve pazarlama etkinliği açısından önemi vurgulanarak, tespit edilen bulgular doğrultusunda sonuçlar yorumlanarak öneriler getirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA