Uluslararası İletişim ve Medya Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Burak ÇETİN", "Asude Yasemin ZENGİN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Sosyal Medya Pazarlaması,Marka İletişimi,Marka Tutkusu,Marka Sadakati
Özet: Sosyal medya kullanımı sadece eski sınıf arkadaşları ile iletişim kurma amacının ötesine geçmiş, tüketicilerin marka etkileşimleri ile işletmelerin, pazarlama çabalarını yönlendirdikleri bir alan haline gelmiştir. Türkiye, sosyal medya kullanımı bakımından dünyada önde gelen ülkeler arasında yer almaktadır. Araştırmanın temel amacı kadın tüketicilerin sosyal medyada marka iletişimine yönelik tutumları, sosyal medya marka etkileşimine olan tutkuları ve olumlu ağızdan ağıza iletişim eğiliminin marka sadakati üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın ikincil amacı ise, Türkiye’deki kadın tüketicilerin sosyal medya kullanımı ve sosyal medyada marka etkileşimi davranışlarını ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında 408 kadın tüketici üzerinde anket uygulanmıştır. Sosyal medyada marka ile etkileşim kurduğunu ifade eden 204 kadın tüketiciden elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve çoklu regresyon analizi ile incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, kadın tüketicilerde marka sadakati üzerinde; markanın sosyal medya iletişimine yönelik tutum, sosyal medyada marka etkileşimine yönelik tutku ve olumlu ağızdan ağıza iletişim eğilimi olumlu bir etkiye sahiptir.