İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi
Yazarlar: ["Huriye Dilbeste TOMUR"]
Konular:-
DOI:10.55830/tje.1175620
Anahtar Kelimeler:Kar amacı gütmeyen işletme,Sosyal değer,Sosyal etki,Sosyal girişimci,Sosyal girişimcilik
Özet: Kar amacı gütmeyen kuruluşlar ekonomik değerden ziyade sosyal değer üretimine odaklanmıştır. Sosyal girişimcilik hem ekonomik hem de sosyal değer üretmeyi hedefleyen bir yaklaşımı ifade etmektedir. Bir işletme kar amacı güdüyor olsun veya olmasın sosyal girişimcilik olgusu gözlemlenebilir. Çalışmamızın konusu bakımından kar amacı gütmeyen işletme kavramının incelenmesi kar amacı güden işletmeler ile farklılaşan yönleri bakımından olacaktır. Kar amacı gütmeyen işletmelerde sosyal girişimcilik kavramı ve bunun topluma etkileri açıklanacaktır. Bu amaçla öncelikle sosyal girişimcilik kavramı incelenecek, ardından kar amacı gütmeyen işletmeye ilişkin açıklamalar yer alacaktır. Kar amacı gütmeyen işletmenin sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmesi bu işletmelerde sosyal girişimciliğin bir yansıması olarak karşımıza çıkar. Bu kapsamda kar amacı gütmeyen işletmelerde sosyal sorumluluk olgusu değerlendirilerek sonuca varılacaktır.